Deze les maakt deel uit van de Duurzame leerlijn Natuur & Technologie: duurzame energie.
De les 'Productonderzoek' is een mooi vervolg op de les(kist) 'Waar krijg je energie van' maar kan ook goed afzonderlijk gegeven worden. De leerlingen leren bij een product uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik (kerndoel 44). De leerlingen onderzoeken een zaklantaarn.
In veel natuur- en techniekmethodes in groep 4 en 5 komt productonderzoek aan de orde.
Bijvoorbeeld:
Argus Clou,
Groep 4, thema 4, les 1
Fiets
Naut,
Groep 5, thema 1, les 2
Pen
Waar:
op school
- Organisatie
- Natuur en Milieu Educatie Haarlem
Haarlem - Type
- leskist
- Voor
- Duur
- 30 minuten
- Periode
- Kan het hele jaar door
- Kosten
- Gratis voor scholen in Haarlem en Zandvoort.
- Thema
- duurzaamheid;energie;
Deze les maakt deel uit van de Duurzame leerlijn Natuur & Technologie: duurzame energie.
De les 'Productonderzoek' is een mooi vervolg op de les(kist) 'Waar krijg je energie van' maar kan ook goed afzonderlijk gegeven worden. De leerlingen leren bij een product uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik (kerndoel 44). De leerlingen onderzoeken een zaklantaarn.
In veel natuur- en techniekmethodes in groep 4 en 5 komt productonderzoek aan de orde.
Bijvoorbeeld:
Argus Clou,
Groep 4, thema 4, les 1
Fiets
Naut,
Groep 5, thema 1, les 2
Pen
Waar:
op school