Sarah's Wereld is een fantasierijk en educatief spel over duurzaamheid. De spelers maken kennis met de 11-jarige Sarah. Zij schrijft brieven, waarin ze opdrachten geeft aan de klas. De leerlingen zoeken voor haar uit hoe het staat met bedreigde diersoorten in de wereld, en hoe je die dieren kunt helpen. Daarna vertelt Sarah over haar wereldreis. Sarah schrijft over haar eigen ervaringen. Spelenderwijs komen de begrippen duurzaamheid, consumptief gedrag en ecologische rugzak tot leven. De leerlingen volgen haar reis op de landkaart en zo ook de productiecyclus van een colablikje. Samen constateren ze dat die veel milieubelasting met zich meebrengt. Dan nodigt Sarah de klas uit voor haar verjaardagsfeestje. Sarah moet bij de feestinkopen niet alleen letten op hoeveel geld iets kost, maar ze moet ook letten op de natuureenheden ("de ecologische rugzak"). Aan het eind van de les schrijven de leerlingen een brief terug aan Sarah. Daarin vertellen ze haar wat ze geleerd hebben.
De leerlingen leren op een speelse manier de begrippen ‘duurzaamheid’, ‘consumptief gedrag’ en ‘ecologische rugzak’ kennen. Ze worden zich bewust van de internationale dimensie van ons handelen. Aan het eind van de les weten ze hoe ze zelf minder milieubelastende / duurzamere keuzes kunnen maken. Meer info is te vinden op www.sarahswereld.nl
- Organisatie
- Natuur- en Milieueducatie - Gemeente Haarlem
Haarlem - Type
- leskist
- Voor
- groep 6 tot en met 8.
- Duur
- Periode
- het hele jaar door.
- Kosten
- Gratis voor scholen in Haarlem en Zandvoort. Daarbuiten € 40,00.
- Thema
- afval;biodiversiteit;dieren;duurzaamheid;klimaat;milieu;natuur;planten;
Sarah's Wereld is een fantasierijk en educatief spel over duurzaamheid. De spelers maken kennis met de 11-jarige Sarah. Zij schrijft brieven, waarin ze opdrachten geeft aan de klas. De leerlingen zoeken voor haar uit hoe het staat met bedreigde diersoorten in de wereld, en hoe je die dieren kunt helpen. Daarna vertelt Sarah over haar wereldreis. Sarah schrijft over haar eigen ervaringen. Spelenderwijs komen de begrippen duurzaamheid, consumptief gedrag en ecologische rugzak tot leven. De leerlingen volgen haar reis op de landkaart en zo ook de productiecyclus van een colablikje. Samen constateren ze dat die veel milieubelasting met zich meebrengt. Dan nodigt Sarah de klas uit voor haar verjaardagsfeestje. Sarah moet bij de feestinkopen niet alleen letten op hoeveel geld iets kost, maar ze moet ook letten op de natuureenheden ("de ecologische rugzak"). Aan het eind van de les schrijven de leerlingen een brief terug aan Sarah. Daarin vertellen ze haar wat ze geleerd hebben.
De leerlingen leren op een speelse manier de begrippen ‘duurzaamheid’, ‘consumptief gedrag’ en ‘ecologische rugzak’ kennen. Ze worden zich bewust van de internationale dimensie van ons handelen. Aan het eind van de les weten ze hoe ze zelf minder milieubelastende / duurzamere keuzes kunnen maken. Meer info is te vinden op www.sarahswereld.nl